سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هوشمند سازی ساختمان

هوشمند سازی ساختمان

هوشمندسازی ساختمان یا دوموتیکس (Domestics)در حقیقیت یک خانه است که برای ساخت و طراحی دکوراسیون آن از جدیدترین تکنولوژی­های روز استفاده شده است. این منازل به گونه­ای طراحی و ساخته می­شوند که تمامی بخش­ها و وسایل موجود در آن را می­توان به وسیله­ی یک دستگاه الکترونیک از راه دور کنترل کرد.

در واقع طراحان منازل هوشمند این امکان را در اختیار افراد قرار داده­اند تا به وسیله wifi یا بلوتوث گوشی هوشمند خود تمامی وسایل منزل نظیر ماشین لباسشویی، تلوزیون، لامپ­ها، پرده­ها، سیستم گرمایشی و سرمایشی، سیستم الکتریکی و …. را مدیریت و کنترل کنند. این هوشمندسازی باعث افزایش رفاه، راحتی و امنیت کاربران یک ساختمان می­شود. به همین دلیل امروزه بسیاری از افراد اقدام به هوشمندسازی منازل خود می­کنند.

 

هوشمندسازی ساختمان

 

ساختمان‌های­ هوشمند چه انواعی دارند؟

خانه­ های هوشمند بر اساس نوع و چگونگی عملکرد سیستم هوشمند خود در انواع مختلفی دسته­بندی می­شوند. البته این نوع دسته­بندی­ها صرفا جهت راحتی نحوه سفارش نوع محصول و قیمت­گذاری بهتر آن ایجاد می­شود. مشتریان می­توانند مطابق با نیاز و سلیقه خود نوع سیستم خانه هوشمند خود را انتخاب کنند. بر این اساس خانه­های هوشمند بر اساس نوع و چگونگی عملکرد سیستم هوشمند خود به دو دسته اصلی تقسیم­ بندی می­شوند.

سیستم خانه هوشمند بی­سیم

برای نصب این نوع سیستم خانگی هوشمند نیازی نیست سیم­کشی خانه تعویض شود و فقط باید ابزارهای بی­سیم را در منزل نصب و راه­اندازی کرد. به عنوان نمونه برای کنترل لامپ­ هایی که امکان دریافت امواج الکترومغناطیس را دارند، می­توان از یک سیستم مرکزی کنترل تحت وایرلس استفاده کرد. برای هوشمند سازی سایر اجزای منزل، سیستم­های صوتی و تصویری و … نیز می­توان از همین شیوه استفاده کرد.

سیستم خانه هوشمند شبکه با سیم

برای نصب و راه­اندازی این نوع سیستم ساختمان هوشمند، باید سیم­ کشی منزل را متناسب با نوع سیستم هوشمند مورد استفاده تعویض کرد. بدین شیوه تمامی وسایل منزل به سیستم مرکزی کنترل متصل می‌شوند. در مقایسه با سیستم وایرلس هزینه نصب و راه­ اندازی این نوع سیستم هوشمند بسیار بالاتر است. افراد می ­توانند متناسب با بودجه و نیاز خود هر کدام از این روش­های هوشمندسازی ساختمان را انتخاب کنند.

 

آشنایی با شرکت هوش سازه

شرکت هوش سازه همواره سعی نموده تا در ساختمان ها ، راه کارهایی خاص و متفاوت را در اختیار کاربران قرار دهد. در همین راستا این شرکت با استفاده از محصولات شرکت های بزرگی چون ABB ، Berker ، Schneider و سایر شرکتهای از این دست خدمات و کارآیی های خاصی را ارائه می نماید.