سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هوشمند سازی خانه

هوشمند سازی خانه

خانه هوشمند، خانه یا ساختمانی مدرن محسوب می­شود که قسمت­ها و وسایل موجود در آن توسط یک سیستم مرکزی، با هوشمندسازی خانه یکپارچه شده است و به خوبی در کنار یک­دیگر کار می­کنند.

 همه افراد با نوعی از هوشمندسازی وسایل و تجهیزات در زندگی روزمره خود آشنایی دارند. ساعت­های زنگ­دار، ریموت کنترل­ها، درهای اتوماتیک پارکینگ­ها، تایمر اجاق گاز و … نوعی از این وسایل هوشمند هستند که در زندگی روزمره مورد استفاده قرار می­گیرند. اما هوشندسازی منازل یک مسئله و تکنولوژی کاملا متفاوت و پیشرفته است. با توجه به این که هوشمندسازی خانه در ایران یک موضوع نسبتا جدید است، بر آن شدیم تا در این مقاله به معرفی سیستم هوشمند خانه بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

 

هوشمندسازی خانه

 

هوشمند سازی خانه از چه روش هایی امکان پذیر می باشد؟

هوشمند سازی خانه به روش‌های مختلفی قابل اجرا است. در حالت کلی برای هوشمند سازی خانه سه روش زیر وجود دارد:

استفاده از سیم کشی مجزا برای نقل و انتقال اطلاعات
استفاده از سیم‌های برق به عنوان بستری برای نقل و انتقال اطلاعات
استفاده از سیستم‌های بی سیم برای نقل و انتقال اطلاعات

برای هوشمندسازی خانه به هر یک از روش‌های فوق، پروتکل‌هایی وجود دارند که در طراحی سیستم هوشمند باید در نظر گرفته شوند.

راهنمای هوشمند سازی خانه

هوشمندسازی منازل این امکان را در اختیار افراد قرار می­دهد تا بتوانند از راه دور و در هر نقطه از دنیا بخش­های مختلف منزل خود را مدیریت و کنترل کنند. علاوه بر این افراد می­توانند از برنامه­هایی از پیش تنظیم شده برای مدیریت تمام قسمت­های منزل خود استفاده کنند و در زمان­هایی که خارج از منزل هستند بر قسمت­های مختلف خانه نظارت کامل داشته باشند. در واقع می­توان گفت خانه هوشمند یک مجموعه کامل و هوشمند است که علاوه بر برخورداری از ویژگی کنترل­پذیری می­تواند تا حد زیادی با عادت­های افراد مطابقت داشته باشد.

شرکت هوش سازه همواره سعی نموده تا در ساختمان ها ، راه کارهایی خاص و متفاوت را در اختیار کاربران قرار دهد. در همین راستا این شرکت با استفاده از محصولات شرکت های بزرگی چون ABB ، Berker ، Schneider و سایر شرکتهای از این دست خدمات و کارآیی های خاصی را ارائه می نماید.