سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خانه هوشمند

خانه هوشمند

امروزه فناوری و تکنولوژی جای خود را در همه زمینه ­ها باز کرده است. به همین دلیل خودرو، تلفن همراه، وسایل منزل، خانه و بسیاری موارد دیگر به صورت هوشمند طراحی و مورد استفاده قرار می­گیرند. یکی از مواردی که به شدت مورد توجه طراحان دکوراسیون قرار دارد، خانه یا ساختمان هوشمند است. امروزه کمتر حوزه­ای یافت می­شود که فناوری و تکنولوژی نوین در آن مورد استفاده قرار نگرفته باشد؛ به عنوان مثال می­توان به ساخت و ساز و طراحی داخلی ساختمان اشاره کرد. طراحان دکوراسیون از تجهیزات بروز برای طراحی و ساخت انواع فضاهای مسکونی، اداری و تجاری بهره می­گیرند. این کار در اصطلاح هوشمندسازی ساختمان نام دارد. خانه هوشمند یا اسمارت هوم (Smart Home)، عنوان فضایی است که بخش­های مختلف آن به صورت یکپارچه و زیرنظر یک سیستم مرکزی عمل می­کنند.

 

خانه هوشمند-هوش سازه

خانه هوشمند چه مزایایی دارد؟

از جمله مزایای خانه­ های هوشمند می­توان به صرفه ­جویی در مصرف انرژی اشاره کرد. این موضوع با توجه به افزایش نرخ انرژی در جهان از اهمیت بسیاری برخوردار است. دیگر مزیت این خانه­ ها امنیت بالا و رفاه و آرامش بیشتر ساکنان می­باشد. زیرا بسیاری از کارها با کنترل از راه دور مدیریت شده و نیازی به حضور فرد در منزل نیست.

 

نتیجه گیری

ما در این مقاله به بررسی خانه هوشمند و مزایای آن پرداختیم. رفاه بیشتر ساکنان، امنیت بالا و صرفه جویی در مصرف انرژی سه مزیت بزرگ هوشمندسازی ساختمان است. تجهیزات متنوعی در این زمینه وجود دارد و انتخاب هر یک از آنها بر اساس هدف طراح صورت می­گیرد. نظر شما در رابطه با این خانه­ ها چیست؟ کدام ویژگی خانه ­های هوشمند برای شما اهمیت بیشتری دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

شرکت هوش سازه همواره سعی نموده تا در ساختمان ها ، راه کارهایی خاص و متفاوت را در اختیار کاربران قرار دهد. در همین راستا این شرکت با استفاده از محصولات شرکت های بزرگی چون ABB ، Berker ، Schneider و سایر شرکتهای از این دست خدمات و کارآیی های خاصی را ارائه می نماید.