سفارش تبلیغ
صبا ویژن

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ صورت

میکرونیدلینگ در اصل تحریک پوست به وسیله تعداد زیادی سوزن است. این سوزن های بسیار ریز میکروکانال هایی  را در بخش اپی درم و درم پوست ایجاد می کنند. این کار به دو صورت دستی و با استفاده از دستگاه میکرونیدلینگ قابل انجام است. در این مقاله این دو روش را با یکدیگر مقایسه می کنیم.

میکرونیدلینگ یکی از روش های بسیار تاثیرگذار بر کاهش اثرات پیری پوست و همچنین پیشگیری از پیری پوست است. این روش به عنوان روشی کلینیکی و محبوب در سرتاسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. این روش به دو صورت دستی و با دستگاه مختص میکرونیدلینگ انجام می گردد. روش دستی تاثیری بسیار جزئی تر از میکرونیدلینگ صورت با دستگاه بر جوانی پوست برجای می گذارد. در این روش جوانسازی پوست از اعمال فشار تعداد زیادی سوزن بسیارریز بر پوست استفاده می گردد. ورود این سوزن ها در میکرونیدلینگ صورت به داخل پوست موجب تحریک کلاژن سازی در پوست می گردد. در کنار افزایش کلاژن سازی، افزایش خونرسانی به پوست صورت تاثیر بسیار زیادی بر جوانسازی و برگشت شادابی پوست دارد.

میکرونیدلینگ صورت-آنیل آکادمی

میکرونیدلینگ یا لیزر

افرادی که در پی راهی جهت بازسازی و جوانسازی پوست صورت و نواحی دیگر بدن خود هستند، با نام روش های مختلف این کار آشنایی دارند. دو روشی که به کرات نام آنها در بین روش های مختلف جوانسازی پوست به گوش میخورد، میکرونیدلینگ و لیزر است. در قسمت های پیشین این مقاله به طور کامل شما را با روش جوانسازی میکرونیدلینگ و تمامی جوانب آن آشنا کردیم. روش دیگری که در این بخش از مقاله قصد داریم آن را با میکرونیدلینگ مقایسه کنیم، لیزر جوانسازی پوست یا همان لیزر فرکشنال می باشد.

اختراع لیزر انقلاب بزرگی را در سرتاسر جهان موجب شد. استفاده از این تکنولوژی در بخش های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی، تولید و حتی در بخش درمان و زیبایی با سرعت صورت گرفت. یکی از کاربردهای جذاب و محبوب لیزر استفاده از آن در کارهای مربوط به سلامت و زیبایی پوست و مو می باشد. یکی از محبوب ترین لیزرهای مورد استفاده در این حوزه لیزر فرکشنال است. این لیزر با تاباندن طول موج خاصی از انرژی بر سطح پوست، یک درمان نسبتا تهاجمی را بر روی پوست صورت انجام می دهد. این روش جوانسازی پوست دقیقا مانند سایر روش ها ازجمله روش میکرونیدلینگ، یکسری آسیب های سطحی را کاملا تعمدی به پوست وارد می کند. در اثر همین آسیب ها و شوک ناشی از آنها، پوست شروع به بازتولید کلاژن و الاستین می کند. کلاژن و الاستین تولید شده در اثر این کار، موجب جوانسازی پوست و بازگشت حال ارتجاعی به پوست می گردد.

ادامه این مطلب